Oj vad sidan uppdateras flitigt…Jo, det blev lite semester ändå. Vi var nere i Påskallavik och firade Kerstins 75 årsdag lite försenat. Inte vårt fel utan som vanligt detta år berodde det på Covid-19. Vi har ju eget boende med oss så inga problem hålla avstånd och umgås ute

Skål till garnnystan så de inte flyger omkring. Och Rotari Spumante 2014. Ingen bättre bild på Kerstin tyvärr…
En geting tog sig en sup….och det tog lååååång tid för den att ta sig hem…
Bäzta orienteraren, hittar alla kontroller utan karta eller kompass!
Så var denna kvällspromenad slut.

Hem till Nacka igen-spännande utmaning startas-front crawl

Lite semester kvar. Hade sett på Wolffwears hemsida att de har träningar i Brunnsviken men aldrig liksom vågat mig dit. Kommer ju inte hänga med…Nå, det står att det är även för nybörjare så vi åkte dit. Jag hade tur. Den gången som vi var där var ena gänget på swimrun-safari. Andra gänget kunde få teknikträning i simning.. Jag valde såklart sista. ÅH vad jag är glad att jag var där just där och just då. Fick absolut världens bästa coach, Matt Hill, och många många bra tips. Och får fortfarande, TACK😊!
Jag har legat i och övat sen dess, varje dag, på semestern och sen så mycket jag bara kunnat. Det svåraste som finns är att andas…Nu har jag fått fler tips bland annat att prova med snorkel.
Det jag måste fundera över är huruvida jag kommer att klara att träna i bassäng på grund av klor. Funkar det i stan så är kurs i Januari högsta prioritet. Om det inte funkar så kan jag kanske klara 30-40 minuter själv. Sen är det ju detta med att smittspridningen ökar igen. Törs jag ägna mig åt inomhusaktiviteter? Eller ska jag fokusera på löpningen?

Mina mest använda kläder i somras!

Tobbe tyckte jag skulle låta våtdräkten vila. Att jag skulle ta ner simkläderna. Sen skickade han en länk om vintersimning. Pedagogiskt tänkt, nej, men jag tackade. Nu har jag lagt ner våtdräkten för det tar längre tid att ta av den när det är kallt och alltså bättre att snabbsimma i bara baddräkt. För att vintersimningen ska få full hälsoeffekt behöver man få till minst 3 ggr/ vecka så vi får se.

Ha en fortsatt skön höst så får vi se när nästa inlägg blir!